سلام
لطفا نظرتون رو راجع به وبلاگ و مطالب من بنویسید
و اگر پستي رو دوست داشتيد حتماً داغش كنيد(بوسيله آرم كلوب)
به اطلاع همه دوستان ميرسانم كه من دانشگاه قبول شدم 4سالي نميتونم بيام عذرخواهي ميكنم فعلا باي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
روزگارم بد نیست
تکه نانی دارم
خرده هوشی
سرسوزن ذوقی
دوستانی بهتر ازآب روان
وخدایی که دراین نزدیکی است
   

برای پرکردن اوقات فراغت

توجه!توجه!
دوشنبه 1391/04/26 ساعت 3:34 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )
تصاویر تبلیغاتی با الهام از ماه مبارک رمضان - Ramadan Advertising
یکشنبه 1390/05/09 ساعت 9:15 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )


تصاویر تبلیغاتی با الهام از ماه مبارک رمضان - Ramadan Advertising

74 تصاویر تبلیغاتی خلاق و الهام بخش ماه رمضان | 5.9 مگابایت | فرمت Jpg 





:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: هنری، آرم و تایپوگرافی، عکس
دانلود طرح های آماده خوشنویسی با موضوع ماه رمضان
یکشنبه 1390/05/09 ساعت 9:14 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )


دانلود طرح های آماده خوشنویسی با موضوع ماه رمضان شماره دو

5 نمونه خوشنویسی | 0.216 مگابایت | فرمت PNG


این مجموعه نمونه های زیبایی  از خوشنویسی با موضوع ماه رمضان با فرمت png و کیفیت بالا می باشد. کاربران گرامی می توانند از این پک در طراحی های مذهبی خود استفاده کنند.

امتیاز:
حجم فایل: 2.13 مگابایت

دانلود - لینک مستقیم | لینک کمکی

رمز فایل: www.persiangfx.com



:: موضوعات مرتبط: هنری، آرم و تایپوگرافی
آیا شما مقصر رویداد اشتباهات در طراحی لوگو هستید؟
پنجشنبه 1390/05/06 ساعت 7:45 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )


آیا شما مقصر رویداد اشتباهات در طراحی لوگو هستید؟

آیا شما مقصر رویداد اشتباهات در طراحی لوگو هستید؟





:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
دانلود طرح های آماده خوشنویسی با موضوع حضرت مهدی(ع) شماره شش
یکشنبه 1390/04/26 ساعت 5:17 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )




دانلود طرح های آماده خوشنویسی با موضوع حضرت مهدی(ع) شماره شش

8 نمونه خوشنویسی | 1.05 مگابایت | فرمت EPS & JPG


شما کاربران طراح و گرافیست شاهد پک جدیدی از طرح های آماده خوشنویسی با فرمت jpg هستید. این مجموعه شامل پنج تصویر زیبا و کیفیت بالا با موضوع حضرت مهدی می باشد.

امتیاز:
حجم فایل: 1.05 مگابایت

دانلود - لینک مستقیم

رمز فایل: www.persiangfx.com



:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
لوگوهای سیاه و سفید با طراحی های الهام بخش
شنبه 1390/03/21 ساعت 5:2 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )

لوگوهای سیاه و سفید با طراحی های الهام بخش

لوگوهای سیاه و سفید با طراحی های الهام بخش



:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
لوگوهای ایرانی - نشانه های استاد هادی حسن پور یوسفی
شنبه 1390/03/21 ساعت 4:33 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )



لوگوهای ایرانی - نشانه های استاد هادی حسن پور یوسفی

نشانه های هادی حسن پور یوسفی



:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
لوگوهای ایرانی - نشانه های استاد داریوش مختاری
یکشنبه 1390/02/11 ساعت 9:10 قبل از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )
30 نمونه از بهترین لوگوهای Monogram یا لوگوی امضا
یکشنبه 1390/02/11 ساعت 9:9 قبل از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )

30 نمونه از بهترین لوگوهای Monogram یا لوگوی امضا


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
13 نکته مهم در مورد طراحی یک لوگو حرفه ای
شنبه 1390/02/10 ساعت 10:51 قبل از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )



13 نکته مهم در مورد طراحی یک لوگو حرفه ای


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
کاربرد هوشمندانه و زیبا از تایپوگرافی در آگهی های تبلیغاتی چاپی
شنبه 1390/02/10 ساعت 10:48 قبل از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )
لوگوهای ایرانی - نشانه های محمد حسین حلیمی
پنجشنبه 1390/01/04 ساعت 12:7 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )


لوگوهای ایرانی - نشانه های محمد حسین حلیمی

نشانه های محمد حسین حلیمی


در این بخش سعی شده آثار هنرمندان برجسته داخلی در زمینه طراحی لوگو و نشانه را جهت مشاهده و گرفتن ایده برای کاربران گرامی قرار داده تا اندکی با این مقوله از هنر گرافیک آشنا شوند.


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
لوگوهای ایرانی - نشانه های سید اسدالله چهره پرداز
چهارشنبه 1389/11/20 ساعت 4:15 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )

لوگوهای ایرانی - نشانه های سید اسدالله چهره پرداز

نشانه های اسدالله چهره پرداز


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: هنری، آرم و تایپوگرافی، هنرمندان
دانلود طرح های آماده خوشنویسی با موضوع بسم الله شماره نهم
دوشنبه 1389/10/27 ساعت 10:13 قبل از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )




دانلود طرح های آماده خوشنویسی با موضوع بسم الله شماره نهم

3 نمونه خوشنویسی | 2.63 مگابایت | فرمت PSD & JPG


  طراحان می توانند از این آثار برای طراحی مذهبی، اسلامی کمک بگیرند.

امتیاز:
حجم فایل: 2.63 مگابایت

دانلود - لینک مستقیم | لینک کمکی

رمز فایل: www.persiangfx.com
سایت سازنده


:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
لوگوتایپ های الله ، بسم الله و لا اله الا الله
سه شنبه 1389/10/07 ساعت 5:6 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )


لوگوتایپ های الله ، بسم الله و لا اله الا الله - قسمت دوم



:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
لوگوهای ایرانی - نشانه های استاد ابراهیم حقیقی
شنبه 1389/09/20 ساعت 7:41 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )


لوگوهای ایرانی - نشانه های استاد ابراهیم حقیقی


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
44 نمونه لوگوی سبز رنگ برگزیده و الهام بخش
یکشنبه 1389/09/07 ساعت 6:12 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )
44 نمونه لوگوی سبز رنگ برگزیده و الهام بخش

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
معرفی نشانه های گرافیکی در شهر
شنبه 1389/08/29 ساعت 6:27 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )
سیستم های راهنمای شهری از نظر كاربردی، نسبت به سایر طرح های گرافیكی تاثیر بیشتری بر مردم دارند. به علاوه به دلیل استفاده از تعاریفی واضح، یكی از مهمترین عناصر در محیط های شهری به شمار می روند.
اولین شخصی كه به اهمیت طرح های گرافیكی پی برد Frank Pick بود .

كه در سال ۱۹۱۶ Edward Johnston را برای طراحی گرافیكی حروف متروی لندن استخدام كرد.



:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
نشانه های استاد مرتضی ممیز
پنجشنبه 1389/07/15 ساعت 5:55 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )
30 لوگوی ابتکاری با استفاده از ایجاد فضای خنثی در طراحی
جمعه 1389/06/26 ساعت 6:45 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )

30 لوگوی ابتکاری با استفاده از ایجاد فضای خنثی در طراحی

نمونه های زیبا و ابتکاری از لوگو با طراحی خنثی


:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
معرفی پیکتوگرام های قبرستان تخت فولاد اصفهان
شنبه 1389/06/20 ساعت 7:15 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )

معرفی پیکتوگرام های قبرستان تخت فولاد اصفهان 


مقاله ای با موضوع پیکتوگرام های تخت فولاد اصفهان

مقدمه

« حقایق و وقایع بی شماری که در ماوراء درک بشر قرار دارند، او را واداشته تا برای ابراز اندیشه ها و مفاهیمی که بیان، فهم و توصیف آن ها مشکل بوده است، نظام هایی از علائم گوناگون ابداع کند. » ( هومنه گر، 1376،13 )

 
بررسی پیکتوگرام ها و نقش و کارکرد آن ها شاید موضوع چندان جدیدی نباشد، اما بررسی نقوشی که می توان آن ها را در دسته ی پیکتوگرام ها قرار داد ـ بدون این که به این منظور تهیه شده باشند ـ موضوع بسیار جالبی است. به ویژه که این نقوش در دوران اخیر خلق نشده و بدون آشنایی با گرافیک ترسیم شده باشند.
این تحقیق را با هدف معرفی گوشه ای از تاریخچه ی گرافیک بومی کشورمان و بازشناساندن یک اثر تاریخی (تخت فولاد ) از کشورمان انجام داده ام.
با توجه به اهمیت ارتباط تصویری در طول تاریخ و نیز با توضیحی راجع به آن، به تعریف جامعی از نمادها و علائم می رسیم و سپس با تقسیم بندی علائم به سه دسته ی تصویری، نوشتاری و ترکیبی به تعریفی از پیکتوگرام ـ که موضوع اصلی است ـ و نقش و کارکرد آن می پردازیم. در ادامه با توجه به توضیح مکانی این تحقیق، تاریخچه ای کوتاه از تخت فولاد ذکر می شود و با اشاره به انواع نقوش این قبور و دلیل رسم آن ها، به انطباق این نقوش با پیکتوگرام پرداخته و در پایان نمونه ی تصاویر به همراه آنالیز نقوش ارائه می شود.
بخش هایی از تحقیق به صورت میدانی و بخش هایی که مربوط به تاریخچه ی تاریخی و پیکتوگرام است، به شیوه ی یادداشت برداری، مطالعه ی کتابخانه ای و جست و جوی اینترنتی انجام شده است.

 بقيه را در ادامه مطلب دنبال كنيد ...

:: ادامه مطلب
:: موضوعات مرتبط: هنری، آرم و تایپوگرافی
لوگوهای الهام بخش: استفاده هنرمندانه از پرندگان در طراحی لوگو
جمعه 1389/05/29 ساعت 12:57 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )




لوگوهای الهام بخش: استفاده هنرمندانه از پرندگان در طراحی لوگو

نمونه هایی از لوگو با مضمون پرندگان


لوگو یک طرح گرافیکی است که در طراحی آن از علایم و نشانه های رایجی که میان موسسات، سازمان ها و شرکت های تجاری و حتی افراد وجود دارد، به منظور شناساندن بیشتر سوژه مورد بحث استفاده می شود. طراحی لوگو یکی از مشکل ترین شاخه های طراحی است. لوگو تصویر مجسم شده یک سازمان یا موسسه است به همین دلیل به عنوان ابزاری برای معرفی برندهای تجاری کمپانی ها و افزایش سطح شناخت کاربران آنها نسبت به آن موسسه، نوع فعالیت و محصولاتشان شناخته می شود.
در اینجا 50 نمونه شاخص و بی نظیر از لوگو با مضمون پرنده را مشاهده می کنید که می تواند شما را در یافتن ایده های جدید یاری کند.



Birdy



Foul Play



birds choice



North Portland Business Association



KOS



Destino Turistico Santa Cruz Bolivia



guaracachi



Drunk Twitter Bird



Tanager AudioWorks



Flirtbox v5



Kaquk



Penguin



one bright bird



Sweet Tweets



ZooSmart



Aorangi primary school



Lost Symbol



TIWBF



ekolibri



Nestle baby



Bliss Capital



Iron Duck Clothing



SmartAuction



robin



Fleo



toucink V4



taenzer



Swan Packaging fulfillment



Deaf Aid



birdbee



(Standaard Boekhandel) V2



Tweety-two



Russkoe pole



Spongegoose



Safari Escapes



Peptalk



Pelikan Airlines



Peacock On The Run



Vigraf



switchbird



Giftsimport



Antarctica



Creative Atelier



Bluebird



Canadian Swan



Kids & Co



taenzer medien



parrot



Tiny Bird Told Me


:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی، عکس
10نکته برای طراحی حرفه ای لوگو
پنجشنبه 1389/05/28 ساعت 5:42 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )




10نکته برای طراحی حرفه ای لوگو
نکات ارزشمند و کاربردی برای طراحی حرفه ای لوگو


در میان کارها و شغل های طراحی، طراحی لوگو یکی از معضلات و دغدغه های طراحان بوده است که چگونه می توانند از تمام مهارت های خلاقانه و بدیع خود برای خلق یک اثر ساده، خلاق و ماندگار و تغییر ناپذیر برای کمپانی ها و شرکت های طرف قرارداد خود استفاده کنند.

زمانی که شما برای یک شرکت یا موسسه کار طراحی لوگو را انجام می دهید این کار اهمیت زیادی پیدا می کند، چون رنگ ها، طرح ها، خطوط پایه ای که در طرح بکار برده می شود باید به شکلی متحد و هماهنگ باشند که بتوانند برای آن شرکت کار تبلیغات را انجام دهند. به هر حال، زمانی که شما در حال طراحی یک لوگو هستید تنها داشتن خلاقیت شما را به هدف نمی رساند.

بسیاری از افراد در مورد طراحی لوگو سوال کرده اند که آیا می توان در طراحی لوگو فقط از متن یا آیکن ها و علایم و یا هر دو استفاده کرد؟ رنگ هایی که من می توانم استفاده کنم شامل چه رنگ هایی است؟

این سوالاتی است که در هنگام طراحی به ذهن طراح خطور می کند. در این مبحث، من سعی خواهم کرد نکات و پاسخ هایی برای این سوالات ارائه کنم تا بتوانید در زمان طراحی لوگو با ذهن باز کار را شروع و آن را به پایان برسانید.

در اینجا نکاتی وجود دارد که شما باید در هنگام طراحی لوگو در نظر داشته باشید. این نکات به شما کمک می کند یک طرح خلاق و مفید خلق کنید.

1. راجع به مشتری خود اطلاعات کسب کنید

اولین مرحله در طراحی لوگو این است که در مورد نیازهای مشتری و حیطه ی فعالیت شرکت و یا موسسه ی او اطلاعات کسب کنید. مطمئنا نمی خواهید یک لوگوی شرکت اسباب بازی را برای یک شرکت بزرگ تجاری طراحی کنید.

به خوبی به صحبت های مشتری گوش دهید و به او اجازه دهید تا در مورد شرکت و کار آن صحبت کند. از او سوالاتی راجع به هدف اصلی و اولیه ی شرکت سوال کنید، فقط هدف اصلی شرکت. این کار باعث می شود در ذهن شما ایده های زیادی در باره ی طراحی لوگو شکل گیرد.

بعد از اینکه به مشتری فرصت دادید تا در مورد شرکت خود صحبت کن، شروع کنید به پرسیدن سوالاتی که می تواند ایده ی اصلی طراحی را شکل می دهد. برای مثال، از مشتری در مورد رنگ های کمپانی، نظرات او در مورد لوگو و اینکه یا طرح و یا نظر خاصی در ذهن خود دارد بپرسید.

سپس همه ی سوالات را در یک پرسشنامه قرار دهید تا بتوانید یک جمع بندی کلی راجع به بازخوردها و انتظارات مشتری بدست آورید.


:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی، نقاشی و طراحی
تایپو گرافی
دوشنبه 1389/05/25 ساعت 1:33 بعد از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )



تايپوگرافي تکنيکي در گرافيک است که با حضور چاپ در عرصه نشر کتاب به وجود

آمده است. با آمدن چاپ، براي تلطيف کردن کلمات چاپي که خشک به نظر مي

رسيدند، حرکاتي دربخش هايي از لغات و برجسته کردن آن ايجاد مي کردند.

تايپوگرافي اصطلاحي است که اين روزها در مجامع هنري گرافيکي زياد شنيده مي

شود.

گاهي آن را با خوشنويسي ( کاليگرافي) اشتباه مي گيرند. هرچند که استفاده از

اين تکنيک پيشنه حداقل ۵۰ ساله در ايران دارد.

در تايپوگرافي خوانا بودن مهم است زيرا در زمينه اي استفاده مي شود که اطلاع

رساني وجه بارز آن است، ولي در خوشنويسي زيبايي در اولويت قرار دارد.

عقیده بر این است طراحان وظیفه انتقال ذهنیات خود و پیام موضوع را در طرح

هایشان برتصویر و حروف قرار می دهند. اینک خط ، در روند تحولات جدید ، وظیفه

خود را خوانایی و سهولت نگارش نمی داند و کم و بیش به فرمی زیبا تبدیل شده

است که در درجه اول مفهوم نوشته را قبل از خوانده شدن ، بیان می کند.


در این دوره با رواج تایپوگرافی که سعی در تقویت ویژگی بصری حروف و نزدیک کردن

نوشته به تصویر دارد ، برخی آن را با "خط نگاره" ، "خط نگاری" ، " کالیگرافی" و

"طراحی حروف"هم مسیر می دانند. در حالی که تایپوگرافی ، اثری گرافیکی است

که حروف ساختار اصلی آن را تشکیل می دهد و از فونت های موجود با دخل و

تصرفاتی که در آنها برای کشف ویژگی های بصری حروف انجام می شود ، استفاده

می کند. اما طراحی حروف به معنای

آنست که الفبایی را طراحی کنیم که قابلیت تایپ در موقعیت های گوناگون را

داشته باشد.

در حالی که تایپوگرافی هدف دیگری دارد ، برخلاف مسولیتی که در دنیای سنتی

به خط واگذارشده بود تا با سهل ترین و خواناترین صورت ، مفهوم خود را بیان نماید و

در نگاه اول محتوا و مفهوم فرم یکجا به بیننده و خواننده القا شود.


اینک هنرمندان بدعت و شگفتی را به همراه زیبایی ، از اهداف مهم بصری تعیین

کرده اند ، آن هم با سه اقدام مهم یعنی تغییر شکل در حروف (دفرماسیون) ،

اغراق در حروف (اگزجریشن) و ساده سازی حروف (استیلزیشن) ، تا بتوانند زیبایی

، قدرت ارایه و روح تبلیغ گرای آن را بالا ببرند.


اما این روند در بعضی مواقع تا جایی پیش می رود که مانند نقاشی ، به حروف

بعنوان فرم محض نگاه شده است. شاید این دید در نقاشی مشکلی نداشته باشد

، اما هنرمند گرافیست در روند کاربردهای روزمره ، زیبایی را باسودمندی وگویایی

ترکیب می کند تا بتواند ذائقه بصری انبوه مخاطبان خود را که اغلب شهروندان

معمولی هستند ، تغییر و ارتقا دهد. در این صورت است که بیننده و مخاطب با

مشارکت فعال خود در فهم و خواندن خط جدید ، تلاش می نماید و این یکی از مهم

ترین ویژگی های تایپوگرافی در خط معاصر است.


تحولات فرمی خط در ایران از سرلوحه های روزنامه ها شروع شد و خوشنویسان

که در آن زمان عهده دار طراحی عنوان نشریات بودند ، به این مهم آگاهی داشتند

که باید برای طراحی عنوان، زبان بصری جدیدی خلق نمود. آنها از خطهایی چون

طغری و نستعلیق برای نوشتن عنوان ها استفاده کردند و در ترکیب و نوع اتصالات

آنها تغییراتی دادند. البته در پیشینه خوشنویسی ایران نمونه هایی از این گونه

تلاش را به وفور می توان در دوره های مختلف دید. تلاشی که برای ابداع شکل

های نوین و کشف ظرفیت های بصری نوشتار انجام گرفته است و در آن خط و نقش

به گونه ای هم ساز درهم می آمیزند. طراحی عنوان ، نوعی ویترین و نمایانگر فضا

و روحیه مطلب است که امروزه کمتر به آن توجه می شود.


از طرف دیگر ، شاید هدف اصلی تایپوگرافی ، سرعت بخشیدن به ارسال هرچه

سریع تر پیام و برقراری ارتباط بصورت زبان بصری نسبت به نوشتار عادی باشد و

مضمونی که از تایپوگرافی دراذهان جای گرفته ، آنست که حروف را بصورت درهم

ریخته بر روی کار قرار گیرند. در صورتی که تایپوگرافی چنین نیست. تایپوگرافی به

معنای کشف ارزش های بصری حروف برای بیان مفهومی جدید است و شاید بدلیل

آنکه حروف چاپی فارسی به اندازه کافی دارای تنوع قلم و کاراکتر نیست ، اهمیت

هماهنگی شکل و حروف با موضوع ، در جامعه ما بدرستی شناخته نشده و کمتر

کسی به این نکته توجه کرده است.


ولی بطور طبیعی ، شکل حروف باید طوری انتخاب شود که دارای هماهنگی

تصویری با محتوای آن باشد و در نتیجه درک مطلب برایش بهتر و مطبوع تر می

شود. همان طوری که " کیوستی واریس" چشم انداز فنلاند و گذشته , آن را

سرچشمه طراحی هنری و گرافیک فنلاند می داند ، ما نیز باید از جامعه و گذشته

هنری مان تاثیر بگیریم.

تایپوگرافی فقط جابجا کردن خط کرسی حروف نیست و باید به ظرفیت های حروف

فارسی آشنا باشیم. حروف فارسی بخاطر فرم خاصی که دارد برخلاف حروف لاتین

، اگر فواصل بین حروف برداشته شود و بهم نزدیک یا به یکدیگر بچسبند ، خوانایی

خود را از دست نداده و می توان فرم های خاصی را از ترکیب فونت های امروزی

براساس ترکیبات خوشنویسی گذشته بدست آورد. باید به این نکته توجه داشت که

الفبا و حروف بعنوان نمادهایی که عهده دار بار فرهنگی و عاطفی هستند ، چیزی

فراتر از نمایش الفبایی حروف هستند و این تجربیات برای حروفچینی صفحات

نیست ، بلکه برای طراحی عنوان فیلم ، کتاب ، پوستر و . . . است.


ما برای رشد و پیشرفت تایپوگرافی باید با شناخت و توجه به ملاک های زیبایی

شناسی این هنر بر پایه گرایش های بومی و ملی ، آن را در فضایی جهانی

جستجو کنیم و با فهم صحیح از هنر ایران ، بویژه خوشنویسی ، تایپوگرافی ایران را

از تایپوگرافی غربی متمایز کنیم.


منبع:انجمن گرافیک


:: موضوعات مرتبط: آرم و تایپوگرافی
نقـــش بنــرها و آرم در تبليغــات
یکشنبه 1389/02/19 ساعت 0:41 قبل از ظهر | | داغ کن - کلوب دات کام نوشته ‌شده به دست سمانه | ( )



بنــرهای پــر تحرک
يکی از پر استفاده ترين تبليغات اينترنتی ، بنرها هستند و استفاده از ابزارهای نوين و پيشرفته علاوه بر افزايش تاثير اين روش تبليغاتی ، انقلابی در اين نوع تبليغ ايجاد کرده است . برای افرادی که از ابزارهای سنتی تبليغ مانند تلويزيون ، رادين يا تبليغات چاپی استفاده می کنند. تبليغات بنری نقش به سزايي در افزايش قابليت های تصويری علامت های تجاری دارند و همين طور ميانگين تعداد کليک ها را افزايش می دهند.
در شرايط يکسان تبليغات (on line ) تاثير به سزايي در افزايش معروفيت نام تجاری شرکت ها ( تا 60 درصد ) دارند ، که هزينه اين نوع تبليغات بسيار کمتر از تبليغات معمول است .


افرادی که ابزارهای تبليغات سنتی را برای محصولات خود مناسب نمی دانند ، می توانند از تبليغات بنری برای گسترش نام شرکت خود بيشترين استفاده را کنند. منطق توسعه طراحی آرم با ارزش به نحو شگفت انگيزی مشابه منطق توسعه توليدات است و در هر دو مورد ، ابزار يا وسيله ای توليد می شود که به درد مشتری بخورد. برای رفع احتياجات ، داشتن نوع آن اهميت زيادی دارد.اصولاً تصميم مصرف کننده برای خوشحال بودن ، استراحت ، سرگرمی ، تقويت اعتماد به نفس ، خيال پردازی يا هر مورد روحی ديگر همان احتياجات او را شامل می شود . در حقيقت يک آرم بدون سناريوی متقاعد کننده برای افراد ، آرم نيست . اين علامت ممکن است به آرم شباهت داشته باشد . نام و نشانه و ويژگی های تصويری شناخته شده ای داشته باشد و حتی از روش های تبليغاتی نيز استفاده کند، اما مصرف کنندگان به اين محصول بی اعتنا هستند.
تمام روش های نوين و موفق در امر توليد محصولات و ارائه خدمات در مورد طراحی آرم نيز چاره ساز است ، شرط لازم و کافی برای موفقيت ، فراهم کردن چيزی برای مشتری است که به آن نياز دارد ولی نمی تواند خيلی سريع به آن دست پيدا کند. به اين دليل که تهيه آن برای مشتری کاری دشوار ، پيچيده ، پرزحمت ، خسته کننده و گسترده است .
نکته مهم در تبليغات اين است که احساسات را نمی توان به علامت های تجاری تزريق کرد. بلکه اگر به عنوان يک منبع سودمند در نظر گرفته شوند، احساسات را بر می انگيزند ، احساسات مثبت نتايج مستقيم اين انتظارات هستند. سمبل های مختلف ( نام و نشانه ، فونت ، نمادها و.... ) بر خلاف انتظار تاثير زيادی ندارند . آنها در حقيقت ، نشانه هايي هستند که ما را برای رسيدن به هدف اصلی هدايت می کنند.
چند نکته ی اساسی را می توان برای يک طراحی موفق گوشزد کرد که يکی از آنها ارتباط طراحی آرم با سوددهی مستقيم باشد يعنی اصل اوليه طراحی آرم با در نظر گرفتن ارتباط آرم با اسم و ساير نمادها با سود آشکار و محسوس است . آرم های موفق با رعايت اين اصل به موفقيت رسيده اند . نکته ی دوم طراحی متنی با تأثيرات روانی است . يک متن مؤثر بر احساسات مفهوم يا اصلی سازمان يافته است که مشتری را به يک سری عوامل نامربوط ولی تاثير گذار مرتبط می کند. سومين نکته سبک تجره است . شما با يک انتخاب درست ، در مشتری انتظارات و آرزوهايي ايجاد می کنيد . که توليدات به تنهايی نمی توانند از پس اين کار بر آيند. طراحی آرم هايی که خود معرف خود باشند يکی ديگر از روش های طراحی موفق است که از سمبل هايي استفاده می شود که برای همه شناخته شده باشند. اين روش مصرف کننده را وامی دارد به شناخت جديدی از خود برسد و در حقيقت هنگام استفاده از اين محصولات مکالمه ای درونی با خود برقرار کند.
مرحله بعدی ايجاد وسيله ای برای انتقال پيام است نقش آرم در اين رويکرد ، ايجاد سمبلی متفاوت و در عين حال شناخته شده است . چنين آرمی مصرف کننده را قادر می سازد نظرات جالب توجه و احساسات خاص در مورد آن بيان کند. نکته ی ديگر ايجاد يک جايگاه اجتماعی فرهنگی است .
در اين جا هدف ، ايجاد يک جايگاه اجتماعی و فرهنگی به عنوان راهنمای مشتريان است . اين راهنما مشتری را از آنچه که در اطرافش می گذرد ، هنجارهای اجتماعی و هر چيز خوشحال کننده آگاه می سازد. در نظر داشتن اهداف متعالی نيز می تواند نشان دهنده آرم موفق باشد يعنی شما با فعاليت خود ، زمينه را برای دست يابی به اهداف بزرگ فراهم می کنيد .
زندگی دردنيای خيال هم می تواند مؤثر باشد. دل بستن به يک آرم و انتخاب آن از جانب مشتری شايد به اين دليل است که فرد از طريق آگهی می تواند مانند دنيای خيال رفتار کند.
منبع: نشريه دانش تبليغات – شماره 6



:: موضوعات مرتبط: هنری، آرم و تایپوگرافی